Twee Hamburgse vrienden besloten in 2003 om een betere, leukere en meer verantwoorde cola dan de bestaande cola’s van de grote bedrijven op de markt te zetten. Hun startkapitaal was beperkt en daarom konden ze geen uitgebreid namenonderzoek doen. Een kleinschalig onderzoek bij de ingang van hun lokale supermarkt leerde hen dat de Noord-Duitse jongensnaam ‘Fritz’ het meest sympathiek gevonden werd en daarom besloten ze hun nieuwe cola deze naam te geven. Vervolgens gebruikten ze hun eigen beeltenissen in hun logo zodat ze zich geen zorgen hoefden te maken over eventuele rechten van derden. Slim en effectief en ze hadden succes! Fritz-Kola veroverde de Duitse markt en is inmiddels populair in heel Europa.Tijd dus om Fritz-Kola ook aan onze klanten aan te gaan bieden.

Fritz-Kola is geen biologisch gecertificeerde cola, maar die certificering zit er wel aan te komen. Het bedrijf Fritz Kola is heel actief bezig met duurzaamheid. De cola wordt gemaakt van duurzame ingrediënten en is geheel vrij van kunstmatige kleur- en smaakstoffen. Fritz-Kola bevat veel cafeïne (25mg/100ml, dus je blijft er lekker wakker van!) en komt in smaaktesten met goede cijfers uit de bus. Naast de variant met suiker is er ook een suikervrije variant. De cola wordt gebotteld in recyclebare flessen. Bovendien doet Fritz-Kola bij voorkeur zaken met familiebedrijven omdat ze daarmee echte relaties kunnen opbouwen en zo invloed uit kunnen oefenen die bijdraagt aan een betere samenleving. Naast de twee colavarianten vind je ook drie fruit frisdranken van dit bedrijf met de naam Fritz-Spritz in ons assortiment. De Fritz-Spritz dranken zijn wel biologisch gecertificeerd en bevatten een heel hoog aandeel versgeperst sap (geen concentraat).

De Fritz frisdranken worden geleverd in kratten met 24 flesje van 200 ml:
(565631) Fritz-Kola met suiker, niet bio
(565632) Fritz-Kola zonder suiker, niet bio
(565641) Fritz-Spritz Appel sparkling, bio
(565642) Fritz-Spritz Druif sparkling, bio
(565643) Fritz-Spritz Rabarber sparkling, bio

Met Fritz-Kola op je kaart maak je een statement tegen de grote frisdrankproducenten voor wie duurzaamheid iets is waar anderen zich maar mee bezig moeten houden!